سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/29 - 12:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 61
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز به کار سلسله سمینارهای گروه شیمی دارویی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

سمینار این هفته گروه شیمی دارویی با عناوین کاربرد هوش مصنوعی در اکتشاف دارو و معرفی پروتئین SOS1 و مهارکننده‌های آن در دانشکده داروسازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، سلسله سمینارهای گروه شیمی دارویی شنبه‌های هر هفته در کلاس عمومی ۵ واقع در طبقه چهارم دانشکده داروسازی (ساختمان جدید) برگزار می‌شود. 
سمینار این هفته گروه شیمی دارویی ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ با عناوین کاربرد هوش مصنوعی در اکتشاف دارو و معرفی پروتئین SOS1 و مهارکننده‌های آن در دانشکده داروسازی برگزار شد.
 
در این سمینار دکتر هومن کاظم‌زاده دستیار دکتری تخصصی شیمی دارویی با راهنمایی دکتر مسعود امانلو درباره کاربرد هوش مصنوعی در اکتشاف دارو مطالبی به شرح زیر ارائه داد. 
هوش مصنوعی انقلابی است که تمامی شاخه‌های تخصصی را تحت‌تأثیر قرار داده و اکتشاف دارو نیز از این اتفاق مهم مستثنی نبوده است. مبانی پایه شامل شبکه‌های عصبی بازگشتی، ترانسفورمرها، شبکه‌های عصبی پیچشی، شبکه‌های عصبی گرافی، شبکه‌های مولد تخاصمی و یادگیری تقویتی، مبانی هستند که این انقلاب را رقم زده‌اند. 
در این سمینار، درباره هر کدام از مبانی هوش مصنوعی خلاصه‌ای بیان شد و در نهایت یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های اکتشاف دارو باهوش مصنوعی تحت عنوان BioNemo که برای شرکت انویدیا هست موردبحث و بررسی قرار گرفت. 
 
در ادامه دکتر فهیمه اسدزاده دستیار دکتری تخصصی شیمی دارویی با راهنمایی دکتر علیرضا فرومدی به معرفی پروتئین SOS1 به‌عنوان هدفی برای طراحی مهارکننده‌های آن پرداخت.
Son of Sevenless homologue 1(SOS1) یک عامل تبادل نوکلئوتید گوانین است که نقش مهمی در سیگنالینگ سلولی KRAS ایفا می‌کند. 
مهار SOS1 منجر به اثرات ضد تکثیری علیه تمام جهش‌یافته‌های KRAS می‌شود. در این سمینار عملکرد SOS1، مهارکننده‌های شناخته شده SOS1 ارائه می‌شود.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,شیمی دارویی,سمینار
  • کد خبر : 274484
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *