Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1403/07/14 - 11:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر فاطمه سعادت نیا: ساخت افزایشی قرص‌ها با استفاده از جوهرهای پلیمری تهیه شده و با فناوری چاپ سه‌بعدی امکان درمان فردمحور بیماران هدف را میسر خواهد کرد

در ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی دانشکده داروسازی، مطالعه انجام شده در زمینه فرمولاسیون و مشخصه‌یابی قرص‌های چاپ سه‌بعدی فنوباربیتال برای مدیریت تشنج و سندرم ترک الکل موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، ژورنال کلاب دکتر فاطمه سعادت نیا با موضوع "Characterization and formulation of phenobarbital 3D printed tablets for the management of seizure  and alcohol withdrawal syndrome" و با راهنمایی دکتر محمد اکرمی ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در دانشکده داروسازی برگزار شد. 
چکیده ژورنال کلاب دکتر سعادت نیا به شرح زیر است: 
قرص فنوباربیتال از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان درمان اولیه برای تشنج‌های جزئی و عمومی در مناطق درحال‌توسعه به رسمیت شناخته شده است. همچنین این دارو برای سندرم ترک الکل، ترک شدید یا مقاوم به درمان و به‌عنوان آرام‌بخش و خواب‌آور استفاده می‌شود. 
به‌منظور درمان، دوز استاندارد به‌صورت میلی‌گرم بر کیلوگرم در روز تجویز می‌شود. برای پاسخگویی بهتر به نیاز بیمار، نیاز به دوز سفارشی فردمحور HSJ که از طریق چاپ سه‌بعدی امکان‌پذیر است. در این مطالعه با تغییر فرمولاسیون و همچنین تغییر طراحی نرم‌افزاری، امکان چاپ این قرص با پروفایل‌های آزادسازی مختلف میسر شود. 
قرص‌های چاپ شده الزامات فارماکوپه را برآورده کرده و خصوصیات فیزیکوشیمیایی مطلوبی داشتند.
به‌طورکلی می‌توان گفت استفاده از چاپ سه‌بعدی امکان تولید این شکل دارویی جهت درمان فردمحور افراد مبتلا به بیماری صرع را میسر خواهد کرد.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,زیست مواد دارویی,ژورنال کلاب
  • کد خبر : 279763
محبوبه بهلولی
Author

محبوبه بهلولی

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings
Enter your desired term to search