• تاریخ انتشار : 1403/06/06 - 11:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سلسله سمینارهای گروه شیمی دارویی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

سمینار این هفته گروه شیمی دارویی با عناوین کاربردهای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در سنتز آلی و همچنین استفاده از Targeted Protein Degradation در ارائه داروهای نوین برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، سلسله سمینارهای گروه شیمی دارویی شنبه‌های هر هفته در کلاس عمومی ۵ واقع در طبقه چهارم دانشکده داروسازی (ساختمان جدید) برگزار می‌شود. 
سمینار این هفته گروه شیمی دارویی ۳ شهریور ۱۴۰۳ با عناوین کاربردهای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در سنتز آلی و استفاده از Targeted Protein Degradation در ارائه داروهای نوین در دانشکده داروسازی برگزار شد.
 
در این سمینار دکتر محمدرضا میرزا حکمتی دستیار دکتری تخصصی شیمی دارویی با راهنمایی دکتر عفت سوری درباره "کاربردهای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در سنتز آلی" به بررسی مقالات مهم و نرم‌افزارهای جدیدی بر پایه هوش مصنوعی در زمینه‌های کاربرد ماشین لرنینگ در retrosynthesi analysis،  کاربرد ماشین لرنینگ در reaction optimization کاربرد ماشین reaction outcome prediction و کاربرد هوش مصنوعی در شیمی فرایند پرداخت.
 
در ادامه دکتر بهنام عابدی دستیار دکتری تخصصی شیمی دارویی با راهنمایی دکتر لطیفه نوید پور درباره "استفاده از Targeted Protein Degradation  در ارائه داروهای نوین" توضیحاتی ارائه داد. 
داروهایی که با القای degradation اختصاصی پروتئین‌ها در بدن عمل می‌کنند؛ امکان کاهش فعالیت پروتئین‌هایی که تا کنون برای آنها مهارکننده‌ای ارائه نشده را فراهم می‌آورند.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,شیمی دارویی
  • کد خبر : 276113
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *