رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران: زوایای اخلاقی و علمی استاد شفیعی در نوع خود بی‌نظیر بود

هفتمین مراسم یادبود استاد فقید دکتر عباس شفیعی چهره ماندگار کشور با حضور جمعی از دوستان، همکاران و خانواده ایشان در فرهنگستان علوم پزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، در مراسم نکوداشت استاد فقید دکتر عباس شفیعی که ۲۳ آذر ۱۴۰۲ در فرهنگستان علوم پزشکی کشور و با حضور دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی خلج رئیس گروه علوم دارویی فرهنگستان و استاد پیش‌کسوت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید احمد خویی عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان، دکتر محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، دکتر باقر لاریجانی عضو پیوسته فرهنگستان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران،  دکتر احمدرضا دهپور عضو وابسته فرهنگستان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد؛ دکتر علی خلج رئیس گروه علوم دارویی فرهنگستان و استاد پیش‌کسوت دانشکده داروسازی با اشاره به آشنایی دیرینه با مرحوم استاد شفیعی از دوران انقلاب‌فرهنگی در دانشکده داروسازی، گفت: استاد شفیعی با داشتن ویژگی‌هایی همچون توانمندی‌ در آموزش، پژوهش، ارزیابی دقیق عملکرد دانشجویان، حسن خلق، به‌روز بودن و آینده‌نگری نمونه بارزی از یک استاد نمونه و متعهد بود. 
استاد پیش‌کسوت دانشکده داروسازی افزود: ایشان همواره اعتقاد داشت که نعمت‌هایی که در زندگی نصیبشان شده، از جانب خداست و اگر خدا نخواهد انسان هیچ است. 
وی با بیان این که یکی از مشکلات مهم‌ در اوایل انقلاب کمبود نیروی داروساز بود، دکتر شفیعی را از پیش‌گامان این عرصه خواند‌.
 
دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم با یاد از استاد دیرینه خود گفت: زوایای اخلاقی و علمی استاد شفیعی در نوع خود بی‌نظیر بود.
رئیس دانشکده داروسازی خدمات استاد شفیعی را در هشت سال دفاع مقدس و به‌خصوص در زمینه بمباران شیمیایی بی‌بدیل دانست و افزود: استاد در زمینه‌های مختلفی مانند ساخت ترکیبات شیمیایی و تحقیقات مواد مؤثره داروهای گیاهی فعالیت‌های ارزنده‌ای برای کشور انجام داده است.
 
در ادامه دکتر سید حمید خویی عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی و استاد دانشکده داروسازی با تعریف انسان کامل گفت: از معجزات خلقت خداوند این است که انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است و زمانی که روح خدا در انسان دمیده می‌شود، بعد معنوی در او شکل می‌گیرد و استاد شفیعی در دوره مرگ انسانیت، یک انسان به‌تمام‌معنا بود.
 
عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان ارزش انسان را در وجود معنوی‌اش بیان کرد و افزود: نقطه تحول انسان جایی است که سه عامل دین، علم و عقل، این وجود اولیه (مادی) را به ثانویه (معنوی) تبدیل ‌کند و آنجاست که خداوند، انسان را اشرف مخلوقات و جانشین خود بر روی زمین معرفی می‌کند و تنها مخلوقی است که خداوند قبل از آفرینش وی پیش‌آگهی داده است و با احترام از او یاد می‌کند. 
 
استاد دانشکده داروسازی با اشاره به این که انسان کامل انسانی است که خود را در خود پیدا ‌کند، ارزش خویش را بداند و به‌مقتضای انسانیت عمل کند گفت: استاد شفیعی  به‌عنوان یک الگوی عینی و عملی این گونه بود و به همین دلیل هر کاری که از دستش برمی‌آمد برای مردم انجام می‌داد.

 

محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی