• تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 07:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 113
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر محمد تکلوی: تشخیص سریع عوارض حرکتی ناشی از مصرف داروهای اعصاب و روان در پیشگیری از پیشرفت بیماری و افزایش کیفیت زندگی بیماران مؤثر است

دکتر محمدتکلوی از بخش روانپزشکی بیمارستان روزبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲جلسه معرفی بیمار گروه داروسازی بالینی را برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، جلسات هفتگی معرفی بیمار گروه داروسازی بالینی این هفته ۱۳ آذر ۱۴۰۲ به ارائه دکتر محمد تکلوی از بخش روانپزشکی بیمارستان روزبه با موضوع A-54 years old woman with drug in duced movement disorder  
زیر نظر دکتر  نیایش محبی استاد راهنما و عضو هیئت‌علمی گروه داروسازی بالینی اختصاص داشت.
چکیده‌ای از  جلسه  cpc  دکتر جواد تکلوی  به شرح زیر است: 
عوارض حرکتی ناشی از داروها جزو شایع ترین مسائلی هستند که داروسازان بالینی درباره آن در بیماران اعصاب و روان مورد مشاوره قرار می گیرند. تشخیص این موارد، افتراق انواع عوارض حرکتی از یکدیگر و شناخت روش های پیشگیری و درمان آن ها از موضوعات مهمی است که متخصصین داروسازی بالینی و دستیاران باید از آن آگاه باشند.
این جلسه با محوریت معرفی یک کیس اسکیزوفرنی از بیمارستان بیمارستان روزبه که در اثر درمان طولانی مدت دچار تاردیو دیسکینزی شده بود، زیر نظر دکتر نیایش محبی، متخصص داروسازی بالینی و عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
انواع عوارض حرکتی ناشی از داروهای آنتی سایکوتیک از جمله دیکسنری، دیستونی ها، عوارض اکستراپیرامیدال، آکاتزیا و درمان آن ها مورد بحث قرار گرفت. 
شناخت و درمان سریع این عوارض علاوه بر افزایش کیفیت زندگی بیماران، به پیشگیری از پیشرفت بیماری و ایجاد مشکلات جدی تر کمک خواهد کرد.
توضیح این که به علت آلودگی هوا جلسه cpc به صورت مجازی برگزار شد. 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,داروسازی بالینی,رخدادهای علمی,سمینار
  • کد خبر : 252898
کلمات کلیدی
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی