• تاریخ انتشار : 1403/02/12 - 10:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 148
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر سحر سید حسن تهرانی استاد مدعو از دانشگاه آکسفورد: به یاد می‌سپارم تا سازگارتر و سریع‌تر باشم

در سخنرانی دکتر سحر سید حسن تهرانی، درباره مکانیسم‌های مولکولی حافظه رونویسی در ژن‌های GBP پس از تیمار با سیتوکین IFNγ با تأکید ویژه بر نقش رونویسی و عوامل رونویسی گفتگو شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، با همت معاونت بین الملل دانشکده سخنرانی دکتر سحر سید حسن تهرانی دانش آموخته پسا دکتری در رشته اپی ژنتیک از دانشگاه آکسفورد و استاد مدعو دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع "Epigenetic Memory: How Cells Remember Environmental Cues" حافظه اپی‌ژنتیک: چگونه سلول‌ها استرس محیطی را به‌خاطر می‌سپارند؟ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشکده داروسازی برگزار شد. 
 
چکیده‌ای از مباحث سخنرانی دکتر تهرانی به شرح زیر است:
 
حافظه رونویسی یک پدیده سلولی است که در آن یک محرک محیطی موجب ایجاد یک حالت اولیه می‌شود که پس از قرارگرفتن مجدد سلول‌ها در معرض محرک، منجر به افزایش پاسخ ثانویه می‌شود.
چنین پدیده‌ای نه‌تنها در سلول‌های ایمنی، بلکه در سلول‌های غیرایمنی و همچنین در موجودات مدل مختلف مانند مگس میوه، مخمر و انسان مشاهده شده است تا آنها را قادر می‌سازد تا به شرایط 
مبحث مکانیسم‌های مولکولی حافظه رونویسی در ژن‌های GBP پس از تیمار با سیتوکین IFNγ با تأکید ویژه بر نقش رونویسی و عوامل رونویسی در این سخنرانی مطرح شد.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت بین الملل,کارگاه آموزشی
  • کد خبر : 264710
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی