• تاریخ انتشار : 1402/11/25 - 15:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 259
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر سارا جوادی: استفاده از هیدروژل در درمان زخم دیابت یک استراتژی امیدوارکننده است

در ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی مشخص شد هیدروژل‌ها در درمان زخم دیابت می‌تواند به تسریع روند بهبود و جلوگیری از عوارض آن کمک کنند.

 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی با عنوان " Hydrogel-based drug delivery systems in diabetic wound treatment "
 
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ به ارائه دکتر سارا جوادی دستیار تخصصی گروه زیست مواد دارویی اختصاص یافت.
 
چکیده ژورنال کلاب دکتر جوادی به شرح زیر است:
هیدروژل‌ها با ایجاد محیطی مرطوب برای بهبود زخم، ترویج مهاجرت سلولی و بازسازی بافت و انتشار مداوم عوامل درمانی، به بهبود زخم‌های دیابتی کمک می‌کنند. آنها توانایی حفظ آب بالایی دارند که باندهای معمولی آن را ندارند، و محیط طبیعی ماتریکس خارج سلولی را تقلید می‌کنند و محیطی مناسب برای تکثیر سلولی فراهم می‌کنند. هیدروژل‌ها را می‌توان به‌راحتی با داروها یا سیتوکین‌هایی که به طور خاص مشکلات اصلی زخم‌های دیابتی، مانند کنترل قند خون را هدف قرار می‌دهند، بارگیری کرد. علاوه بر این، می‌توان آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کرد که پاسخ‌دهنده به محرک‌ها و چند عملکردی باشند و اثرات ضدباکتریایی، پیش رگ‌زایی و به‌طورکلی پیش‌درمان کنند. علاوه بر این، هیدروژل‌ها می‌توانند به‌عنوان وسیله نقلیه برای حمل داروهای درمانی استفاده شوند و خواص ساختاری منحصربه‌فرد آنها باعث آسیب مکانیکی ثانویه نمی‌شود. 
نگاه آینده در وادی عفونت‌های زخم دیابتی مقاوم به درمان به‌خصوص در ارگان‌های حیاتی که التهاب و انعقاد مانع اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی و طبیعتاً دارو (آنتی‌بیوتیک‌ها) به محل اثر می‌شوند، فن اوری‌های نوین و شیوه‌های ممتازتری از دارورسانی هدفمند را جلوه گیری می‌کنند.

 

  • گروه خبری : زیست مواد دارویی,ژورنال کلاب
  • کد خبر : 259278
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی