• تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 16:22
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 189
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه ICS (سامانه فرماندهی حادثه و پدافند غیرعامل)دانشکده داروسازی با محوریت بررسی سناریو تمرین دور میزی زلزله

جلسه ICS (سامانه فرماندهی حادثه و پدافند غیرعامل)دانشکده داروسازی با محوریت بررسی سناریو تمرین دور میزی زلزله و افزایش توانمندی و مهارت تیم مدیریت حادثه دانشکده در پاسخ به حوادث مشابه و تسهیل ارتباطات بین سازمانی با سایر مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، جلسه ICS (سامانه فرماندهی حادثه و پدافند غیرعامل) دانشکده داروسازی با محوریت بررسی سناریو تمرین دور میزی زلزله با حضور دکتر محمدرضا دلنوازی معاون اداری مالی دانشکده (جانشین فرمانده حادثه)، دکتر فرهاد نجم‌الدین عضو هیئت‌علمی دانشکده (مدیر تیم امداد و نجات)، رقیه چمانی کارشناس مسئول EOC، الهام ذوقی کارشناس واحد HSE و سایر اعضا ICS ۲۳ آبان ۱۴۰۲ در دفتر ریاست دانشکده برگزار شد. 
در ابتدای جلسه الهام ذوقی کارشناس واحد HSE (سلامت، ایمنی و محیط‌زیست)، با خواندن سناریو تمرین دور میزی زلزله برگزاری این جلسه را به معنای افزایش توانمندی و مهارت تیم مدیریت حادثه دانشکده در پاسخ به حوادث مشابه و تسهیل ارتباطات بین سازمانی با سایر مراکز مانند مدیریت بحران منطقه ۶، اورژانس تهران و... ذکر کرد.  
کارشناس واحد HSE در ادامه چگونگی نحوه تکمیل فرم‌های " گزارش وضعیت حادثه " فرم گزارش فعالیت، چک‌لیست ارزیابی تمرین دور میزی زلزله تهران را توضیح داد و از اعضاء حاضر در جلسه خواست تا باتوجه‌به جایگاه خود در سامانه فرماندهی حادثه چالش‌های حوزه کاری خود را تشریح کنند. 
 وی همچنین یادآور شد با برنامه‌ریزی معاونت آموزش دانشگاه اخذ درس "سلامت در حوادث و بلایا" برای دانشجویان مقطع عمومی و دستیاران الزامی و این اتفاق بسیار خوبی است  و موجب آمادگی اولیه دانشجویان برای واکنش مناسب و مدیریت شرایط بحران می‌شود.
دکتر محمدرضا دلنوازی معاون اداری مالی دانشکده، جانشین فرمانده حادثه و ارشد هماهنگی در چارت ICS دانشکده داروسازی، ارتقا سطح پاسخگویی به‌موقع در هنگام بروز حادثه را بسیار پر اهمیت خواند و گفت: در دانشکده داروسازی تلاش بر این است تا علاوه  بر ایجاد شرایط مانور با رویکرد ارتقا سطح ایمنی، بازدیدهای دوره‌ای از آزمایشگاه‌ها با ارزیابی‌های دقیق‌تر و اقدامات اصلاحی انجام گیرد. 
دکتر دلنوازی افزود: به‌منظور توانمندسازی اساتید، کارکنان و دانشجویان در حوزه کمک‌های اولیه، امداد و نجات، اصول ایمنی کار در آزمایشگاه و چیدمان صحیح مواد شیمیایی، سرفصل‌های آموزشی ضمن خدمت در دستور کار قرار گرفته است. 
معاون اداری مالی دانشکده دریافت بودجه‌های موردنیاز برای اقدامات فوق را نیازمند تغییر در فرایندها دانست تا بتوان اقدامات اصلاحی را در بازه‌های زمانی کوتاه و به‌سرعت انجام داد. 
در ادامه سایر اعضا ICS به نیازسنجی و اولویت‌بندی موارد ذکر شده بر اساس ضوابط و استانداردها در دانشکده داروسازی پرداختند.
 
 
  • گروه خبری : فرهنگ و سواد سلامت,واحد HSE,کارگاه آموزشی
  • کد خبر : 251724
کلمات کلیدی
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی