بیست و چهارمین سمینار دانشجویان داروسازی ایران

دکتر محسن امینی: سمینار IPSS فرصت مناسبی برای آینده حرفه‌ای دانشجویان داروسازی محسوب می‌شود

رئیس دانشکده داروسازی در افتتاحیه بیست و چهارمین سمینار دانشجویان داروسازی ایران علاقه‌مندی دانشجویان به انتخاب حیطه شغلی از ابتدای تحصیل را رمز موفقیت در آینده کاری آنان دانست.

 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در افتتاحیه سمینار دانشجویان داروسازی ایران (IPSS) که به مدت ۳ روز از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.
 دکتر محسن امینی رئیس سمینار با اشاره به اهمیت برگزاری این گردهمایی علمی در بهبود نگرش دانشجویان نسبت به آینده حرفه‌ای خود و تحولات فراورده‌های دارویی گفت: داروسازی رشته متنوعی است و فرصت‌های شغلی بسیاری دارد و شرکت دانشجویان در این سمینار کمک می‌کند علاقه‌مندی خود را بسنجند و آینده حرفه‌ای خود را آگاهانه رقم بزنند.
 رئیس دانشکده داروسازی با اشاره به انتخاب موضوع پایان‌نامه بر اساس علاقه‌مندی، به دانشجویان افزود: زمانی که به حیطه شغلی خود علاقه‌مند هستید آن کار برایتان لذت‌بخش می‌شود و رضایت شغلی خواهید داشت.
 دکتر امینی به دانشجویان دانشکده‌های داروسازی سراسر کشور توصیه کرد تا دانشگاه‌های خود را برای برگزاری این سمینار ترغیب کنند تا تأثیرات و تحولات کیفی در زمینه‌های مختلف پژوهشی را از نزدیک ببینند.
رئیس بیست و چهارمین سمینار دانشجویان داروسازی ایران، حضور دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در این سمینار را مغتنم شمرد و گفت: دکتر پناهی خود دانش‌آموخته یکی از تخصص‌های رشته داروسازی هستند و نگاه ویژه‌ای در زمینه امر تحقیق و پژوهش در داروسازی دارند و امیدواریم در این مقطع زمانی از وجود ایشان به‌منظور به‌روزرسانی تجهیزات و زیر ساخت‌های آزمایشگاهی که لازمه رشته داروسازی است بهره‌مند شویم.
 دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزاری سمینار IPSS از سال ۱۳۷۳ را ایده خوبی برای ارج‌نهادن به دانشجویان و دعوت از آنان برای ورود به حیطه حرفه‌ای بیان کرد و گفت: این سمینار به تبادل دانش، پژوهش‌های جدید، توجه به مسائل صنفی و روند نظارت‌های دارویی کمک می‌کند.
رئیس دانشگاه در ادامه شناسایی راهکارهای اصلاح جهانی شامل شفافیت، شایسته‌سالاری و قانون‌مداری و همچنین شناخت فرصت‌ها و چالش‌های جهانی را به دانشجویان ضروری دانست و افزود: با مدل‌های درست مدیریتی، با همین منابع موجود می‌توان تحولات بزرگی را رقم زد.
ایشان با اشاره به تحولات حوزه دارویی دانشگاه در این دوره مدیریتی گفت: ساخت پروژه جدید مرکز رشد فراورده‌های دارویی در ۴ هزار مترمربع، تولید ۳۲ محصول دانش‌بنیان در زمینه سرطان، فراهم‌سازی زیرساخت مناسب استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی از جمله تحولات عرصه دارویی دانشگاه است.
 
سپس دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، از دانشگاه علوم پزشکی تهران در برگزاری این سمینار قدردانی کرد و گفت: آینده کشور به خدمات دانشجویان داروسازی نیازمند است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تأکید بر نقش رشته داروسازی در تولید علم و فناوری کشور گفت: ما هرچه در زمینه تحقیقات دانشجویی هزینه کنیم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و هر کلنی تحقیقاتی که منجر به تولید علم و فناوری شده رشته داروسازی  در آن نقش به سزایی داشته است.
 
در ادامه دکتر عباس کبریایی زاده استاد دانشکده داروسازی با تأکید بر ایجاد کرسی آموزه‌ای مکتب دکتر شفیعی و دکتر فرسام در دانشکده داروسازی، طی پنج پله موفقیت را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: برای رسیدن به موفقیت لازم است پله‌های مسئولیت‌پذیری، قانون‌مداری، پیش‌بینی‌پذیری در عمل به تعهدات، اعتمادآفرینی و برقراری ارتباط ساده و سالم با جامعه را طی کنید.
رئیس مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد دارو برگزاری ۲۴ بار سمینار دانشجویان داروسازی در کشور را نشان از مسئولیت‌پذیری دانشجویان داروسازی بیان کرد و گفت: بنده به‌عنوان داور بسیاری از مقالات، شهادت می‌دهم نظم و انضباط شما عزیزان بی‌نظیر و قابل تقدیر بود.
 
دکتر لقمان فیروزپور عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی با اشاره به شرایط مناسب داروسازی کشور از لحاظ کیفیت و تأمین دارو در مقایسه با سایر صنایع گفت: کشور ما دارای این ظرفیت است تا جایگاه بهتری در دنیا داشته باشد و این ظرفیت به دست شما دانشجویان و باانرژی بالای شما تأمین می‌شود.
عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی به دانشجویان توصیه کرد تا دائماً در حال آموزش باشند و مهارت لازم را برای رساندن داروسازی کشور به جایگاهی که لایق آن است را پیدا کنند.
ایشان ضمن خداقوت به تیم اجرایی بیست و چهارمین سمینار دانشجویان داروسازی ایران، همکاری در برگزاری این سمینار را یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای دانشجویی خواند.
 
در ادامه دکتر شیما حیدری دبیر بیست و چهارمین سمینار دانشجویان داروسازی ایران ضمن قدردانی از حضور مسئولین، اساتید و دانشجویان داروسازی سراسر کشور، برگزاری این سمینار را بدون لطف خدا، تلاش تیم اجرایی و اعتماد و حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین دانشگاه، رئیس دانشکده داروسازی و اساتید دانشکده، رئیس سازمان غذا و دارو و شرکت‌های دارویی کاری دشوار خواند.
دبیر بیست و چهارمین سمینار دانشجویان داروسازی ایران، کیفیت مطلوب برگزاری سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و پنل‌های مختلف در قالب مباحث علمی، آموزشی و صنفی را مرهون زحمات تیم اجرایی و اساتید حاضر در سمینار بیان کرد.
محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی