• تاریخ انتشار : 1403/06/17 - 11:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 95
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سلسله سمینارهای گروه شیمی دارویی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

سمینار این هفته گروه شیمی دارویی با عناوین تارگت کردن پروتئین‌های غیر دارو و واکنشگرهای جدید در تیتراسیون‌های کمپلکسومتری به منظور برطرف‌کردن محدودیت‌های گذشته در این تیتراسیون‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، سلسله سمینارهای گروه شیمی دارویی ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ با عناوین تارگت کردن پروتئین‌های غیر دارو پذیر (Targeting The Undraggable proteins) و همچنین واکنشگرهای جدید در تیتراسیون‌های کمپلکسومتری به منظور برطرف‌کردن محدودیت‌های گذشته در این تیتراسیون‌ها در دانشکده داروسازی با حضور اساتید این گروه برگزار شد. 
 
در این سمینار دکتر مهدیه پلیمی دستیار دکتری تخصصی شیمی دارویی با راهنمایی دکتر ملیحه برازنده تهرانی درباره " تارگت کردن پروتئین‌های غیر دارو پذیر" مطالبی به شرح زیر ارائه داد.
 
پروتئین‌های undruggable با بروز درصد قابل‌توجهی  از بیماری‌های چالش‌برانگیز در ارتباط هستند، ازآنجاکه هدف قراردادن این پروتئین‌ها با به‌کارگیری روش‌های سنتی کشف و توسعه داروها میسر نخواهد بود، اتخاذ استراتژی‌های مناسب برای تارگت کردن این پروتئین‌ها ضروری است‌. 
در این سمینار پس از معرفی این پروتئین‌ها و روش‌های تعیین druggability، به معرفی استراتژی‌های مؤثر در هدف قراردادن این دسته از پروتئین‌ها پرداخته و برای هر یک از راهکارهای مذکور، مثالی از لیگاندهای طراحی شده ارائه و بررسی شد.
 
در ادامه دکتر زکریا فروزانفر دستیار دکتری تخصصی شیمی دارویی با راهنمایی دکتر سید اسماعیل سادات ابراهیمی درباره "واکنشگرهای جدید در تیتراسیون‌های کمپلکسومتری جهت برطرف‌کردن محدودیت‌های گذشته در این تیتراسیون‌ها " به ارائه توضیحاتی پرداخت. 
کیلیتورها و ایندیکیتورهایی که مستقل از pH باشند، انتخابی‌تر و حساس‌تر از واکنشگرهای قبلی هستند. ما در این سمینار پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این حوزه را مورد بررسی قرار دادیم. پیشرفت‌هایی که ناشی از بردن تیتراسیون از فاز هوموجنوس به هتروجنوس با کیلیتورها و ایندیکیتورهای جدید است. این کیلیتورها و ایندیکیتورها بر اساس یونوفورهایی فوق‌العاده انتخابی که در امولسیون‌های نانوسفیر قرار داده شده‌اند، طراحی می‌شوند. علاوه بر این برای داشتن تیتراسیون‌هایی که کاملاً توسط دستگاه کنترل شوند، فناوری الکتروشیمیایی لایه‌نازک، مفهومی جذاب است که می‌تواند جایگزین روش‌های پرزحمت قدیمی تیتراسیون شود.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,شیمی دارویی,سمینار
  • کد خبر : 276880
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *