• تاریخ انتشار : 1402/10/15 - 09:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 344
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر هانیه رحیمی: روش‌های توسعه تومورهای جامد مهندسی شده بر روی تراشه‌های میکروسیالی در این تحقیق تشریح شد

در ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی دانشکده داروسازی استفاده از مدل های میکروسیال برای مطالعه ریزمحیط تومور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی با عنوان " سرطان روی تراشه: استفاده از مدل‌های میکروسیال برای مطالعه ریز محیط تومور" ۱۲ دی ۱۴۰۲ به ارائه دکتر هانیه رحیمی دستیار تخصصی این گروه اختصاص یافت.
 
چکیده ژورنال کلاب دکتر رحیمی  به شرح زیر است:  
تکامل تومور حاصل رفتارهای مختلف سلول تومور از تومورزایی تا متاستاز تومور است و توسط ریز محیط تومور (TME) تنظیم می‌شود. 
بااین‌حال، مکانیسم پیشرفت تومور جامد به طور کامل مشخص نشده است، بنابراین، توسعه درمان تومور هنوز هم  با محدودیت همراه است. 
اخیراً، تراشه‌های تومور ساخته شده با کشت سلول‌های تومور و سلول‌های استرومایی روی تراشه‌های میکروسیالی، پتانسیل زیادی در مدل‌سازی تومورهای جامد و تجسم رفتارهای سلول تومور برای بهره‌برداری از پیشرفت تومور را نشان داده‌اند. 
در این تحقیق روش‌های توسعه تومورهای جامد مهندسی شده بر روی تراشه‌های میکروسیالی را از نظر انواع تومور، منابع و الگوهای سلولی، ماتریکس خارج سلولی و اجزای TME را بررسی کردیم. 
همچنین پیشرفت‌های اخیر تراشه‌های میکروسیال را در نشان‌دادن رفتارهای سلول تومور، از جمله، تکثیر، انتقال اپیتلیال به مزانشیمی، مهاجرت، داخل عروقی، خارج‌سازی و فرار ایمنی سلول‌های تومور را موردبحث و تبادل نظر فرار دادیم. 
در ادامه ترکیب ارگانوئیدهای تومور و تراشه‌های میکروسیال را برای ایجاد پلتفرم‌های ارگانوئید تومور روی یک تراشه و محدودیت‌های عملی که باید بر آنها غلبه کرد را تشریح کردیم.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,زیست مواد دارویی,ژورنال کلاب
  • کد خبر : 255748
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی