• تاریخ انتشار : 1402/11/03 - 11:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 300
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر عماد مولایی: رویکردهای درمانی ارزشمندی در حوزه فارماکوتراپی و مدیریت درمان در جلسه معرفی بیمار دانشکده داروسازی مطرح شد

در جلسه معرفی بیمار گروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی، بررسی چندبعدی دارودرمانی بیماران complicated و مقایسه آن‌ها با دستورالعمل‌های هر یک از حوزه‌ها موردبحث قرار گرفت.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، جلسه معرفی بیمار گروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی ۲ بهمن ۱۴۰۲ به ارائه دکتر عماد مولایی دستیار تخصصی از بخش داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) با عنوان "Approach to the patint with dyspnea" و به راهنمایی دکتر سها نمازی اختصاص یافت. 
 
چکیده‌ این سمینار آموزشی به شرح زیر است:
 
در این جلسه چالش‌های فارماکوتراپی در مورد آقایی ۶۵ساله که با شکایت dyspnea مراجعه کرده بود، موردبحث قرار گرفت.
نحوه تفسیر Lab data , ECG و spirometry and body plethysmography همراه DLCO و رویکردهای درمانی بیماران بررسی شد.
در ادامه مباحث مربوط به مدیریت COPD و COPD exacerbation طبق دستورالعمل‌های اخیر از جمله GOLD 2024،  ATS اشاره شد و چالش‌های مربوط به انتخاب ICS در کنار SGCs و آنتی‌بیوتیک تراپی در این دسته از بیماران مورد نقد قرار گرفت.
همچنین به نحوه برخورد با Acute PTE، چالش‌های ریپرفیوژن تراپی و نحوه انتخاب آنتی کواگولانت ها و مباحث دوزینگ و switching تجویز آن‌ها پرداخته شد. 
در پایان، نکات تازه و ارزشمندی در حوزه مدیریت درمان و  فارماکوتراپی در بیماران با PH ،PTE و COPD Exacerbationو RV failure و رویکردهای درمانی آنها ارائه شد.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,داروسازی بالینی,کارگاه آموزشی,سمینار
  • کد خبر : 257414
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی