Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/10/06 - 14:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 193
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر سمیه هندالی: ملاتونین به‌عنوان یک مکمل می‌تواند کاندید مناسبی در درمان سرطان و سایر بیماری‌ها باشد

در ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی دانشکده داروسازی مشخص شد هورمون ملاتونین دارای خواص ضدالتهابی است و می‌تواند به تعدیل پاسخ‌های التهابی کمک کند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی با عنوان "current knowledge and future opportunities" ۵ دی ۱۴۰۲ به ارائه دکتر سمیه هندالی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات زیست مواد در پزشکی اختصاص یافت.    
   
چکیده این ژورنال کلاب به شرح زیر است:
ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود و به دلیل اثرات چندمنظوره به‌عنوان یک اکسیر جهانی شناخته شده است. وظیفه ملاتونین در بدن تنظیم چرخه شب و روز یا چرخه خواب و بیداری است. بااین‌حال، تحقیقات نشان داده است که ملاتونین دارای خواص درمانی متعدد دیگری نیز هست. 
ملاتونین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از سلول‌ها در مقابل آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این هورمون دارای خواص ضدالتهابی است و می‌تواند به تعدیل پاسخ التهابی کمک کند. در عفونت‌ها، التهاب بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب بافتی و عوارض شود. ملاتونین با کاهش التهاب می‌تواند به کاهش برخی از علائم مرتبط با عفونت کمک کند. 
همچنین این هورمون منجر به القا آپوپتوز، مهار فاکتورهای رشد اپیدرمی و مهار چرخه سلولی در سلول‌های سرطانی می‌شود که می‌تواند به‌عنوان یک عامل مکمل در درمان سرطان استفاده شود.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,زیست مواد دارویی
  • کد خبر : 255191
محبوبه بهلولی
Author

محبوبه بهلولی

تصاویر

Theme settings
Enter your desired term to search