• تاریخ انتشار : 1403/07/09 - 08:27
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 62
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر امیرحسین میری: درمان عفونت هلیکوباکترپیلوری به ضوابط درمانی پیشرفته دارویی و میکروبی نیازمند است

در ژورنال کلاب گروه زیست مواد دارویی دانشکده داروسازی، معیارهای درمانی نادیده گرفته شده در سرکوبگری هلیکوباکترپیلوری با استفاده از میکرو و نانو زیست مواد موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، ژورنال کلاب دکتر امیرحسین میری دستیار تخصصی گروه زیست مواد دارویی با موضوع " Comments on Neglected Therapeutic Criteria in H. pylori Repressiveness Using Micro/Nanobiomaterials " و با راهنمایی دکتر مزدا راد ملک‌شاهی ۳ مهر ۱۴۰۳ در دانشکده داروسازی برگزار شد.  
 
چکیده ژورنال کلاب دکتر میری به شرح زیر است:
 
عفونت هلیکوباکترپیلوری می‌تواند منجر به زخم معده و یا حتی سرطان معده منجر شود.
درمان‌های کلینیکی مرسوم که اخیراً توسط پزشکان مورداستفاده قرار می‌گیرد درمان‌های سه دارویی و یا حتی چهار دارویی شامل آنتی‌بیوتیک‌ها است؛ اما چنین درمان‌هایی نتوانسته‌اند مانع از بروز مقاومت آنتی‌بیوتیکی باکتری‌ها شوند. همچنین این درمان‌ها باعث کشته‌شدن میکروب‌های مفید روده می‌شوند. 
 
در چنین شرایطی دانشمندان نانوذرات هدفمندی که بتوانند حداقل در آنتی‌بیوتیک که اثربخشی بهتری نسبت به درمان‌های سه دارویی و چهار دارویی را فراهم کنند پیشنهاد کرده‌اند.
اکثر مطالعات پیشرفته اخیر تعدادی از ضوابط درمانی که بتواند به صورت بالقوه مانع از بروز مقاومت آنتی بیوتیکی شده و موجب آسیب به میکروبهای مفید روده نشود، را نادیده گرفته اند. 
 
به عقیده گروه تحقیقاتی زیست مواد دارویی دانشکده داروسازی که در حال حاضر به‌صورت فعال بر روی درمان‌های نوین و از جمله مدیریت کارآمد عفونت هلیکوباکترپیلوری کار می‌کنند؛ لازم است تا در مطالعات آینده تمرکزشان بر روی خواص بیوفارماسیوتیکسی نانوذرات حاوی آنتی‌بیوتیک و همچنین بررسی تنوع و فراوانی میکروبی قبل و بعد از ریشه‌کنی حالت بیماری‌زای هلیکوباکترپیلوری باشد.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,زیست مواد دارویی,ژورنال کلاب
  • کد خبر : 279374
محبوبه بهلولی
نویسنده

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *