Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1403/07/14 - 17:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بزرگداشت مقام علمی دکتر حسنیه تاجرزاده استاد برجسته دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مراسم نکوداشت استاد پیشکسوت دانشکده داروسازی با حضور اساتید، دانشجویان، کارکنان و دوستداران ایشان ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، مراسم تجلیل از نیم‌قرن تلاش علمی دکتر حسنیه تاجرزاده با عنوان"۵۰ سال عاشقی "، ۲۴ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در تالار رازی دانشکده داروسازی برگزار خواهد شد.
دکتر حسنیه تاجرزاده در ۱۹ آبان ۱۳۱۹ در آذرشهر، ۵۰ کیلومتری شهر تبریز به دنیا آمد. پدرش اهل آذرشهر و مادرش تبریزی بود. وی دوران دبستان را در سال ۱۳۳۲ و در تنها مدرسه دخترانه آذرشهر بنام"عصمتیه" به اتمام رساند. پس از آن در دبیرستان "شاهدخت" تبریز شروع به تحصیل کرد. پدرش دوست  داشت در رشته پزشکی تحصیل کند؛ اما وی پزشکی را دوست نداشت و به گفته خود فکر می‌کرد اگر یک مریض بمیرد، زودتر از او می‌میرد. به‌خاطر علاقه‌مندی به دروس شیمی و فیزیک تصمیم گرفت داروسازی بخواند. دانش‌آموخته سال ۱۳۴۴ دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز توانست Ph.D خود را در سال ۱۳۶۱ در رشته بیوفارماسی و فارماکوکنتیک از دانشکده داروسازی دانشگاه لندن و فوق‌تخصص فارماکوکنتیک داروهای ضد مالاریا را در سال ۱۳۷۰ از دانشکده داروسازی دانشگاه سیدنی دریافت کند. 
دکتر تاجرزاده در سال ۱۳۶۳ در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران و در رشته فارماسیوتیکس مشغول به تدریس و مراحل ترفیع را تا مقام استادی طی کرد و در دی‌ماه سال ۱۳۸۹ به‌افتخار بازنشستگی نائل شد.
ایشان در این سال‌ها همچنان در دانشکده داروسازی حضور مستمر داشته و در برخی جلسات و تزهای دانشجویان شرکت می‌کند.
دکتر تاجرزاده از سال ۱۳۴۹ مسئولیت‌های علمی و اجرایی بسیاری در حوزه علوم دارویی داشته و صاحب مقالات، کتب  متعددی در زمینه داروسازی است.
ایشان در موارد ذیل تقدیرنامه‌ دریافت کردند:    
رتبه اول آموزش جشنواره ابن سینا (۱۳۷۹)
رتبه اول پژوهش جشنواره ابن سینا در سال (۱۳۷۹)  
داروساز نمونه منتخب انجمن داروسازان ایران (۱۳۸۰) 
استاد نمونه انجمن علمی علوم داروئی ایران (۱۳۸۱)
استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی تهران (۱۳۸۲) 
استاد نمونه جشنواره ابن سینا (۱۳۸۷) 
پزشک نمونه سازمان نظام‌پزشکی ایران (۱۳۸۳) 
داروساز نمونه دانشگاه علوم پزشکی زنجان (۱۳۹۰)
استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی زنجان (۱۳۹۱)
توضیح اینکه، فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در یک‌صد و ششمین نشست خود در نهم آذرماه ۱۴۰۲، دکتر حسنیه تاجرزاده، استاد پیش‌کسوت دانشکده داروسازی را به‌عنوان دانشمند برگزیده سال ۱۴۰۲ معرفی کرد.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,فارماسیوتیکس
  • کد خبر : 279816
محبوبه بهلولی
Author

محبوبه بهلولی

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings
Enter your desired term to search