متن مورد نظر خود را جستجو کنید
سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/07/25 - 13:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بزرگداشت بزرگ بانوی داروسازی ایران پروفسور حسنیه تاجرزاده استاد برجسته دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مراسم نکوداشت استاد پیشکسوت دانشکده داروسازی با استقبال باشکوه اساتید، دانشجویان، کارکنان و دوستداران ایشان ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، مراسم تجلیل از نیم‌قرن مقام علمی دکتر حسنیه تاجرزاده با عنوان"۵۰ سال عاشقی" ۲۴ مهر ۱۴۰۳ باهمت دانشکده داروسازی و انجمن بیوفارماسی و فارماکوکنتیک ایران و با حضور دکتر سید رضا رئیس کرمی رئیس دانشگاه، دکتر محسن امینی رئیس دانشکده، معاونین دانشگاه و دانشکده، رؤسای دانشکده‌های داروسازی سراسر کشور، صاحبان صنایع داروسازی، اساتید، دانشجویان، کارکنان، شاگردان و دوستداران ایشان در تالار رازی دانشکده داروسازی برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم دکتر محمدرضا روئینی استاد دانشکده داروسازی و شاگرد دکتر تاجرزاده ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: بسیار خرسندیم که اولین حضور رئیس محترم دانشگاه، به دانشکده داروسازی هم‌زمان با مراسم نکوداشت استاد فرهیخته این دانشکده بوده است.  
 
استاد دانشکده داروسازی افزود: برای ما افتخار بزرگی است که بتوانیم برای اساتید فرهیخته دانشگاه مراسم تجلیل در شأن آنان بگیریم و جایگاه ویژه این عزیزان را بیش‌ازپیش به جامعه دانشگاهی بشناسانیم. 
 
در ادامه دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی، نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان بیان کرد: همه کسانی که امروز با عشق و علاقه قلبی در این جا حضور به هم رسانده‌اند به‌نوعی شاگردان دکتر تاجرزاده محسوب می‌شوند و ایشان به عنوان یک مأمن دلسوز برای همه اعضای دانشکده بوده‌ و هستند؛ ما این افتخار را داشته‌ایم که از حضور ایشان چه در کلاس‌های درس و چه از منش و رفتار و ویژگی‌های اخلاقی‌شان کسب فیض کنیم.
رئیس دانشکده داروسازی با اشاره به این موضوع که دکتر تاجرزاده پایه گذار یکی از شاخه‌های داروسازی نوین یعنی بیوفارماسی و فارماکوکنتیک است؛ گفت: دکتر تاجرزاده افراد زیادی را در این حیطه تربیت‌ کرده‌اند که هر کدام از آنها وزنه مهمی در دانشکده های داروسازی سراسر کشور به حساب می آیند.  
 
سپس رئیس دانشگاه، با اعطای "مدال عالی دانش" به استاد تاجرزاده وجود ایشان را مایه سربلندی دانشگاه دانست و افزود: چه افتخاری بالاتر از این که بعد از ۵۰ سال شاگردی چنین اشتیاقی برای قدردانی از مقام استاد در این جمع دیده می‌شود.
دکتر رئیس کرمی با اشاره به فضای پر شور در بدو ورود به سالن دانشکده داروسازی، وجود چنین جوی را موجب روحیه بخشی و انگیزه دوچندان برای خدمت در این دانشگاه خواند و گفت: امروز بسیار خوشحالم، زیرا با دیدن ارتباط شاگردان استاد که بیشتر آن‌ها چهره‌های آشنا در عرصه‌های صنعت و دانشگاه هستند شاهد صحنه‌های وصف‌ناشدنی بودم.
ایشان با بیان این که سه کلیدواژه طلایی در مصاحبه‌های دکتر تاجرزاده توجه بنده را جلب کرد افزود: ایشان عاشق ایران و کشورشان هستند و باوجود فرصت‌های مناسب، برای خدمت به کشور خود بازگشتند، دیگر اینکه عشق به دانشگاه و تدریس به دانشجویان در وجودشان همواره موج می‌زند و سومین کلید طلایی ارتباط صمیمی استاد و شاگردی است که در نوع خود بی‌نظیر است.
 
در ادامه دکتر سیمین داداش‌زاده استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیئت‌مدیره انجمن بیوفارماسی و فارماکوکنتیک ایران، دکتر امید سبزواری استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی و از شاگردان دکتر تاجرزاده درباره سجایای اخلاقی و مقام علمی استاد مطالب بسیار ارزنده ای ارائه دادند.
 
در پایان دکتر حسنیه تاجرزاده درمیان تشویق‌های ممتد حاضران به ایراد سخنرانی پرداخت و از همه دست‌اندرکاران این مراسم قدردانی و با مرور خاطرات خود نکات بسیار گرانبهایی از تجربیات زندگی علمی و شخصی خود بازگو کرد. 
ایشان جمله کلیدی را با مضمون "آینده چیزی نیست که ما به ارث می‌بریم؛ بلکه چیزی است که آن را می‌سازیم" را به مدعوین هدیه داد.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,افتخارات,مشاهیر
  • کد خبر : 281506
محبوبه بهلولی
تهیه کننده

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
متن مورد نظر خود را جستجو کنید