گروه کنترل دارو و غذا
گروه کنترل دارو و غذا

با توجه به اهمیت کنترل کیفیت فرآورده های دارویی و غذایی،گروه کنترل دارو و غذا در سال ۱۳۸۳ در دانشکده داروسازی تاسیس و به طور مستقل کار خود را آغاز نمود. این گروه دارای آزمایشگاه های تخصصی کنترل فرآورده های بیولوژیک کنترل میکروبی و میکروبشناسی دارویی، تحقیقات پروبیوتیک،تجزیه و کنترل مواد غذایی،کنترل فیزیکو شیمیایی داروها،آمار حیاتی،بهداشت، شیمی موادخوراکی ، تجزیه و کنترل مواد خوراکی و تغذیه در سطوح دکترای عمومی وPh.D میباشد.

امروزه نیاز به داروهای با کیفیت در پیشگیری و درمان بیماری ها بیش از پیش اهمیت یافته است وسرعت ورود داروهای جدید نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. ازاینرو مبحث کیفیت فراورده های دارویی اهمیتی دوچندان یافته است.

داروهای گیاهی، شیمیایی، مکمل ها، فراورده های آرایشی و بهداشتی، پروبیوتیک ها، فراوردهای بیولوژیک و بیوتکنولوزی مونوکلونال آنتی بادی ها و نوتراسیوتیکالها همگی برای اثر بخشی بهتر نیازمند روشهایی هستند که کنترل کیفی این محصولات را تضمین میکند. گروه کنترل دارو و غذا با بهره گیری از اساتید مجرب تحقیقات خود را در محورهای کنترل فیزیکو شیمیایی و میکربی داروها و حیطه های وابسته دنبال میکند.

  • تلفن : 02164121115
آخرین خبرها