گفتگو با علی قانعی دارنده مدال نقره پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور
علی قانعی: حضور در المپیادهای علمی موجب شبکه سازی و فعالیت های بین رشته ای می شود
علی قانعی دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب مدال نقره در حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت در پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور علی قانعی دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران دارنده مدال برنز دوره دوازدهم المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه کارآفرینی موفق به کسب مدال نقره در بخش گروهی در حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت در دوره پانزدهم شد.
در همین راستا گفتگو با دانشجوی موفق دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران را بخوانید.
ضمن تبریک برای کسب مدال طلای المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشوری، لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
به نام خدا من علی قانعی هستم ورودی 97 داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
چرا تصمیم گرفتید وارد مسیر المپیاد شوید؟
با ورود به مسیر المپیاد که فضایی خارج از محیط آموزشی دانشجویان است؛ میتوان توانمندیهای خود را محک زده و از این لحاظ المپیاد یک ساختار رسمی کارآمد محسوب میشود که وزارت بهداشت آن را تعیین کرده و دارای مزایای فراوانی برای شرکتکنندگان است که مهمترین مزیت آن بحث شبکهسازی و آشنایی با دانشجویان در رشتههای مختلف است.
چطور حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت را انتخاب کردید؟
هر سال در المپیاد موضوعات تخصصی مطرح میشود و دانشجویان علاقهمند در هر حیطه با انجام کارگروهی و همچنین مطالعات انفرادی کار خود را آغاز میکنند. حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت نیز حیطه وسیعی است که دانشجویان میتوانند علاوه بر حوزه تحصیلی خود در آن شرکت کرده و محیط جدیدی را تجربه کنند؛ بهعنوانمثال دانشجویان رشته داروسازی میتوانند در حوزه مدیریت اقتصاد و دارو و یا سایر رشتههای مدیریت نظام سلامت در المپیاد حاضر شده و با نوشتن پروپوزال و یا مقالههای مرتبط با این حوزه آشنا شوند.
از تجربه خودتان در آزمون گروهی بگویید و این که در کدام آزمون میتوان موفقتر عمل کرد؟
امسال علیرغم تغییرات مثبت و منفی فراوانی که در مراحل المپیاد به وجود آمده بود؛ توانستیم تجربه بسیار خوبی به دست آوردیم و مهارتهای نرم فراوانی کسب کنیم؛ بهخصوص در ارتباط با کارگروهی با اعضای تیم و تیم منتورینگ که از ادوار گذشته در دانشگاه حضور داشته و راهنمای بسیار خوبی در مسیر المپیاد بودند.
فرایند المپیاد را چگونه ارزیابی کردید؟
این فرایند از مرحله غربالگری در دانشگاههای علوم پزشکی آغاز میشود؛ بهعنوانمثال در دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکی از سختترین مراحل غربالگری و رقابت در کل کشور در آن اتفاق میفتد، تنها 10 نفر انتخاب و راهی المپیاد می شوند. همچنین در مرحله غربالگری آگاهی از زمان برگزاری و تلاش دو عامل مهم تلقی می شود. به نظر من در دانشکده داروسازی نیز می توان برای راهنمایی دانشجویان علاقهمند از افرادی که قبلاً در المپیادها شرکت کردهاند کمک گرفت و سهم دانشکده داروسازی را در المپیاد افزایش دهند.
همزمانی مراحل المپیاد خللی در دروس دانشگاهیتان ایجاد نکرد؟
قطعاً این همزمانی فشار زیادی وارد میکند؛ اما باید دید ارزش آن را دارد یا خیر؛ اما بنده بهخاطر علاقهمندی شخصی با این که در دروس دانشگاهی و شیفتهای داروخانهام خلل ایجاد میکرد سختی آن را تحمل کردم.
آیا از کلاسهای آمادگی برای شرکت در المپیاد استفاده کردید؟
در حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت کلاسهای آمادگی برگزار نمیشود، به همین دلیل با یک تیم 3، 4 نفره شروع به مطالعه کردیم و از همدیگر نکات زیادی آموختیم واین کار گروهی بسیار نتیجه بخش بود.
آیا شرکت در المپیاد را به دیگر دانشجویان توصیه میکنید؟
معمولاً دانشجویان برای شرکت در المپیاد دو رویکرد متفاوت دارند؛ یکی این که میخواهند از مزایایی مانند بنیاد نخبگان و امتیازاتی که برای طرح و غیره دارد استفاده کنند و دیگر این که از امتیازات بینرشتهای و آشنایی با دانشجویان در رشتههای مختلف بهرهمند شوند. درهرصورت توصیه من به علاقهمندان این است که با آگاهی کامل و مطالعه در المپیادهای علمی شرکت کنند و همه مسائل را از قبل بسنجند.
ارسال نظر