گفتگو با آرش صیادفعال دانشجوی داروسازی و دارنده مدال طلای پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور
آرش صیادفعال: علاقه وافر به حوزه کارآفرینی من را در مسیر انتخاب رشته داروسازی قرار داد
آرش صیادفعال دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب مدال طلا در بخش گروهی و در حیطه کارآفرینی و کسبوکارهای فناورانه شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور آرش صیادفعال در بخش گروهی موفق به کسب مدال طلا در حیطه کارآفرینی و کسبوکارهای فناورانه شد. در همین راستا گفتگو با دانشجوی موفق دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران را بخوانید.
ضمن تبریک برای کسب مدال طلای المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشوری، لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
آرش صیاد فعال هستم؛ دانشجوی داروسازی ورودی سال 99 دانشگاه علوم پزشکی تهران
چرا تصمیم گرفتید وارد مسیر المپیاد شوید و چطور حیطه کارآفرینی را انتخاب کردید؟
بهطورکلی علاقه من به حیطه کارآفرینی به قبل از انتخاب رشته دانشگاهی برمیگردد و همیشه به دنبال راهی برای ورود به دنیای کارآفرینی بودم؛ در واقع رشته داروسازی را بهخاطر راهیابی به کارآفرینی انتخاب کردم؛ در این مسیر با المپیاد دانشجویان علوم پزشکی آشنا شدم و از سال سوم دانشکده شروع به آمادگی برای شرکت در این المپیاد کردم.
به دانشجویان علاقهمند در حیطه کارآفرینی چه توصیههایی دارید؟
اول این که ببینند به کدامیک از حیطههای المپیاد که شامل 5 حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه، کارآفرینی و کسبوکارهای فناورانه و مدیریت نظام آموزش و سلامت است علاقه دارند و بعد از آن هدف خود را مشخص کرده و این که بدانند میخواهند به چه چیزی دست یابند. درمورد حیطه کارآفرینی نیز اگر به دنبال کسب مدال نیستند و به حوزه کسب و کارعلاقمند هستند این حیطه را پیشنهاد میدهم.
از تجربه خودتان در آزمون گروهی بگویید و این که در کدام آزمون میتوان موفقتر عمل کرد؟
امسال برای اولینبار آزمونهای انفرادی در حیطه کارآفرینی حذف شد و آزمونها به طور گروهی بود، اما در مرحله غربالگری آزمونها بهصورت انفرادی و در آزمون نهایی بهصورت گروهی برگزار شد و در آخر از مجموع امتیازات شرکتکنندگان میانگینگیری بهعملآمده و 30 تیم انتخاب شدند.
فرایند المپیاد را چگونه ارزیابی کردید؟
امسال تغییرات مثبت و منفی در نحوه برگزاری المپیاد به وجود آمد که به جز حذف آزمون انفرادی، در کل رویکرد فرایند المپیاد را خوب ارزیابی میکنم و انشاءالله این مسیر روزبهروز بهتر خواهد شد.
همزمانی مراحل المپیاد خللی در دروس دانشگاهیتان ایجاد نکرد؟
واقعیت این است که برای من اولویت المپیاد بود و دروس دانشگاهی داروسازی در اولویت بعدی من قرار داشت.
آیا از کلاسهای آمادگی برای شرکت در المپیاد استفاده کردید؟
مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه برای ما کلاسهایی را در نظر گرفتند و منتورهایی هم ما را در این مسیر همراهی کردند. کمیته المپیاد هم به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی دورههای آمادگی تحت عنوان پودمانی برای کل کشور برگزار کرد که بسیاری از سؤالات مرحله انفرادی از این دوره بود.
آیا شرکت در المپیاد را به دیگر دانشجویان توصیه میکنید؟
توصیه من به دانشجویان علاقهمند این است که از سال اول دانشگاه برای آمادگی در المپیاد برنامهریزی داشته باشند و حوزه های مختلف را بررسی کنند و در وبینارهای مربوط به معرفی حیطهها نیز شرکت کنند، همچنین میتوانند برای آمادگی بیشتر با دانشجویان مدالآور سالهای قبل گفتگو و تبادل نظر داشته باشند.
ارسال نظر