آئین نامه عضویت و امانت کتابخانه دانشکده داروسازی
ماده ۱: اعضاء کتابخانه
۱.اعضای هیات علمی شاغل دانشکده
۲.دانشجویان و دستیاران دانشکده
۳.کارمندان (رسمی، پیمانی، قرادادی و طرحی) شاغل دانشکده
ماده ۲: مدارک عضویت
۱. ۱قطعه عکس ۴*۳
۲. ارائه کپی قرارداد یا حکم استخدامی (برای کارمندان و اعضاء هیات علمی)
۳.ارائه کارت دانشجویی (برای دانشجویان و دستیاران)
۴.تکمیل فرم درخواست عضویت کتابخانه (پست الکترونیکی فعال و شماره تماس معتبر الزامی است)
۵. تکمیل و ارسال فرم الکترونیکی درخواست عضویت، از طریق سامانه کتابخانه دیجیتال دانشگاه به آدرسLib.tums.ac.ir
ماده ۳: شرایط امانت
اعضاء هیئت علمی ۱۰ جلد کتاب به مدت یک ماه
دانشجویان دکتری عمومی ۳ جلد کتاب به مدت ۲۰ روز
دانشجویان دکتری تخصصی ۵ جلد کتاب به مدت ۲۰ روز
کارکنان ۲ جلد کتاب به مدت ۲۰ روز
تبصره ۱: هر فرد فقط با کارت دانشجویی و پرسنلی خود مجاز به امانت گرفتن کتاب است.
تبصره ۲: برای بازگشت کتابها نیازی به حضور خود شخص نیست ولی برای امانت گرفتن حضور شخص الزامی است.
تبصره ۳: کلیه مراجعان چه عضو و چه غیر عضو در صورت مطالعه تحقیقی و استفاده از منابع کتابخانه می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبراز منابع کتابخانه در محل استفاده نمایند.
تبصره ۴: مدارک امانت داده شده باید در موعد مقرر برگشت داده شوند و چنانچه در لیست رزرو قرار نگرفته باشند و یا دیرکرد نداشته باشند امکان تمدید امانت آن وجود دارد (از طریق وب، حضوری یا تلفنی)
تبصره ۵: کتابهای درسی و پر مراجعه در صورتیکه تنها یک نسخه در کتابخانه باشد امانت داده نمی شوند (فقط در ایام تعطیلات وپایان هفته امانت داده می شوند).
ماده ۴: منابعی که امانت داده نمی شوند
منابع مرجع
پایان نامه ها
نشریات
منابع پر مراجعه و تک نسخه ای
کتابهای قدیمی، گرانبها و کمیاب
ماده ۵: جریمه دیرکرد
هر جلد کتاب در هر روز تأخیر مشمول۱۰۰۰۰ ریال و یک روز تعلیق عضویت می شود(تعطیلات نیز محاسبه می شوند)
تبصره ۶: امانت دوباره کتاب به اعضاء دارای دیرکرد منوط به پرداخت مبلغ جریمه دیرکرد است.
تبصره ۷: جریمه دیرکرد برای کتاب های تک نسخه و دارای متقاضی به ازاء هر روز ۲۰۰۰۰ ریال است.
ماده ۶: جبران خسارت کتابهای آسیب دیده یا گم شده
جبران خسارت کتابهای گم شده یا آسیب دیده بر عهده استفاده کننده خواهد بود و او موظف است ظرف یک ماه نسبت به تهیه منبع گم کرده اقدام کند، درصورتیکه چاپ کتاب تمام شده و یا در بازار موجود نباشد، باید جدیدترین چاپ و یا ویرایش خریداری شود. درسایر موارد با پیشنهاد مسئول بخش امانت و تایید رئیس کتابخانه تصمیم گیری خواهد شد.
تبصره ۸: تا زمان جبران خسارت، کتابی به ایشان امانت داده نمی شود.
تبصره ۹: جبران خسارت از طریق ارائه زیراکس یا کپی از اصل کتاب قابل قبول نیست.
ماده ۷: کتابهای الکترونیکی
دانشجویان دانشکده داروسازی در هر سال تحصیلی مجاز به دریافت فایل ۱۰ کتاب الکترونیکی و دستیاران ۱۵ عنوان کتاب الکترونیکی به صورت رایگان می باشند.
تبصره ۱۰: دریافت فایل کتاب های الکترونیکی برای سایر اعضاء خارج از دانشکده، مشمول هزینه می باشد که با تحویل رسید به ایشان انجام می شود.
ماده ۸: تسویه حساب
کلیه افراد لازم است هنگام فارغ التحصیلی، ماموریت آموزشی، انتقالی یا پایان خدمت با کتابخانه دانشکده تسویه حساب نمایند و تمامی منابعی را که به امانت برده اند، به کتابخانه بازگردانند.
ماده ۹: رعایت نظم و مقررات
رعایت سکوت و نظم در کتابخانه الزامی است.
خوردن، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه، همراه آوردن اطفال، استعمال دخانیات در محل کتابخانه ممنوع است.
مفاد این آئین نامه برای کلیه اعضاء کتابخانه و مراجعان کتابخانه لازم الاجرا است. هرگونه تغییر و تجدید نظر در این آئین نامه به عهده ریاست کتابخانه است.
این آئین نامه در ۹ ماده و ۱۰ تبصره در تاریخ 30 بهمن 1402 بازنگری شده است.