Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/10/12 - 16:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 187
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر علی‌اصغر کرمانی: در حال بررسی مکانیزم عملکرد پروتئین تنظیم کننده ضربان قلب هستیم

پژوهشگر دپارتمان زیست‌شناسی ساختاری بیمارستان کودکان سنت جود ( St. Jude) آمریکا در این نشست به بررسی نقش کانال های پتاسیم در تنظیم پتانسیل های اعمال قلبی پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، نشست آموزشی با حضور دکتر علی‌اصغر کرمانی، پژوهشگر دپارتمان زیست‌شناسی ساختاری (Structural Biology) از بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود" St. Jude Children's Research Hospital کشور آمریکا با موضوع "Investigating the role of potassium channels in regulating cardiac action potentials " در قالب برنامه همکاری با محققین ایرانی خارج از کشور و به میزبانی معاونت بین‌الملل دانشکده داروسازی ۹ دی ۱۴۰۲ در تالار رازی دانشکده برگزار شد.
 
چکیده این سخنرانی به شرح زیر است:
تولید و توسعه داروهای جدید نیازمند درک عمیق بیماری در سطح مولکولی است. پروتئین‌های غشایی نقش بسیار مهمی در تنظیم فرایندهای حیاتی موجودات زنده ایفا می‌کنند و در نتیجه بالقوه می‌توانند به‌عنوان drug target برای تولید داروهای جدید مورداستفاده قرار گیرند.
کانال‌های پتاسیم به دلیل نقش مهم در تنظیم ضربان قلب و پیام‌رسانی در مغز در این حیطه قرار می‌گیرند. در این تحقیقات ما به تعیین ساختار یکی از این پروتئین‌ها با استفاده از میکروسکوپ الکترونی پرداخته ایم.
ساختار این پروتئین binding pocket جدیدی را نمایان ساخت که بالقوه بتواند به منظور تولید داروهای اختصاصی جدید برای اندام‌های مختلف بدن استفاده شود.
در بیمارستان St. Jude  Children's Research Hospital در تلاش هستیم که مکانیزم عملکرد این پروتئین در تنظیم ضربان قلب را بیشتر از قبل درک کنیم و از این اطلاعات برای توسعه روش‌های درمانی جدید بهره‌مند شویم.

 

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت بین الملل,کارگاه آموزشی
  • کد خبر : 255572
محبوبه بهلولی
Author

محبوبه بهلولی

تصاویر

Theme settings